Köszöntő

 Kedves Olvasó!

Tíz éve dolgozom a magyar sajtóban, ezen belül is a Magyar Nemzet külpolitikai rovatánál. 2001-ben főnököm úgy döntött, hogy én kísérhetem el Orbán Viktort szaúd-arábiai útjára tudósítóként. Azóta foglalkozom a szaúdiakkal mint újságíró és feltettem magamban, hogy egy nap könyvet írok erről az országról. 2008-ban már ezzel a céllal látogattam meg a sivatagi királyságot. Szaúd-Arábiával kapcsolatban rengeteg az előítélet. A gazdagságukról, az emberi jogok teljes hiányáról, a vallási rendőrségről vagy a bűnösök fejének levágásáról mindenki tud egy-két rémtörténetet. Ezt a média is ügyesen erősíti az emberekben, a szaúdiak maguk pedig szinte semmit sem tesznek, hogy a róluk kialakult torz képet módosítsák.

A Fekete sivatag című könyvet azért írtam, hogy bebizonyítsam, Szaúd-Arábia épp ugyanolyan ország, mint a többi, legfeljebb nagyobb a vallás szerepe, szárazabb az éghajlat és több az olaj. De ott él 25 millió ember, akik közül 20 millióan szaúdiak, így ez az ország egyáltalán nem hasonlít a szomszédos, aprócska olajmonarchiákhoz, ahol a helyi lakosság semmit sem csinál, a munkát pedig a bevándorlókra hagyja. Mivel a magyar érdeklődők eddig csak nagyon kevés eredeti munkát olvashattak Szaúd-Arábiáról (a modern korban egy útikönyv jelent meg magyarul, amelynek szerzője nem járt az országban, egy másik igen, ő viszont csak a zarándoklatról írt), a Fekete sivatag terveim szerint betölti a keletkezett űrt és az olvasókban felmerülő kérdésekre esetleg választ is tudok adni. Amíg a reakciók megérkeznek időről időre olyan cikkeket-híreket teszek fel ide, amelyek Szaúd-Arábiával kapcsolatosak, értelmezem az ottani eseményeket, elsősorban politikai oldalról, mert én azért mégis külpolos újságíró vagyok.

Ha pedig valaki kedvet kap a könyv elolvasására, itt meg lehet rendelni.



A bejegyzés trackback címe:

https://feketesivatag.blog.hu/api/trackback/id/tr282603953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Poltam 2011.02.08. 22:36:23

Kedves Levente !
Érdekel ez a hiánypótló könyv !
Hogy lehet megvenni ?

P. Tom

Fekete sivatag · http://feketesivatag.blog.hu 2011.02.09. 21:41:25

@Poltam: Kedves Tom! Először is köszönöm az érdeklődést. A könyvet Budapesten akár személyesen is át tudom adni, más városokba postával kell küldenem. Az lesz a legjobb, ha küldesz egy emailt a feketesivatag@gmail.com címre, és ott egyeztetünk.

Levente

Fekete sivatag · http://feketesivatag.blog.hu 2011.02.27. 15:01:07

@Laci69: Szervusz, örülök, hogy megtaláltad a blogot. Ha majd Szaúd-Arábiában is lesznek megmozdulások, még az is lehet, hogy megkérdezlek téged, mi is történik.

Fekete sivatag · http://feketesivatag.blog.hu 2011.03.01. 08:19:42

@Laci69: Jellemző, hogy a király visszatérését ünneplik eufórikusan a fiatalok! Azt hallottam, hogy volt is okuk most ünnepelni, kaptak eleget Abdullahtól. Nemsokára írok is egy új bejegyzést arról, mit is kaptak. Ha esetleg van kedved, oszd meg velem amit te tudsz.
Amikor Mekkában voltam, 50 fok volt. Május.


HTML

süti beállítások módosítása